Saturday, February 22, 2020

Kattens dag i Japan

Idag var jag och E och åt sushi, firade min nya tjänst. Sushi är alltid gott. Sen gick vi hem till mig och fikade. Passade på att klippa katternas klor, E håller och jag klipper. Under stor protest från katterna, mest Tilda som varje gång tror vi ska klippa av henne tassarna eller något.
Ute stormar det för fullt, är trött på det här stormandet som hållt på flera veckor känns det som.
I Japan är det Kattens dag idag. Då lägger ofta japanska företag ut bilder på katter på twitter. J la ut en bild från det japanska företaget han jobbar på så Zelda och Tilda finns på Twitter i Japan idag.

4 comments:

Znogge said...

Grattis än en gång. Klart att tjänsten skulle firas. Så fint att katter får lite uppmärksamhet.

Kram

ime said...

Tack ☺
Ja det är mysigt när djur uppmärksammas. Tror Japan var först med kattcafeer, när man kan gå och fika och klappa katter samtidigt.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

En anledning som helt klart var värd att firas :D
Kloklippning är något jag inte saknar och det är nog lika trist för både katter och hundar. Även om Kasper satt stilla och lät mig klippa så var han både rädd och stel. Bra att du fick hjälp men visst är det jobbigt att vara tvungen att utsätta djuren för något de inte vill.
Kul att dina fina katter finns med i firandet i Japan :D
Kram

ime said...

Det är mest den ena katten som protesterar, den andra går det lättare med. Jag har sett dom som håller i djuret och klipper själv, det skulle aldrig funka med mina.
Kram