Friday, February 28, 2020

Längtan

Jag längtar så mycket efter våren och lite varmare väder så man kan plocka fram lite roligare kläder och andra skor. Orkar inte med mina vinterjackor och boots längre. Tyvärr har det blivit lite kallare och det snöade t o m i morse men det smälter bort igen.
Jag längtar efter att komma in i nya rutiner med nya tjänsten. Att få känna på det här med dagtid och lediga helger.
Jag längtar efter att få konstatera att min migrän försvunnit. Pratade med läkaren idag och han tycker jag ska testa akupunktur och se tiden an, han sa att detta kommer att gå över. Bara att han sa det kändes bra och jag började nästan gråta.
Jag längtar efter Dante, finaste roligaste lilla barnbarnet som jag har möjlighet att få träffa alltför sällan tyvärr.
Jag längtar efter att J ska komma hem från Japan.

4 comments:

Znogge said...

Då får du se fram emot våren för allt brukar kännas lättare då. Jag förstår att det kändes skönt att höra det från läkaren. Migrän är så enerverande. När jag hade som mest migrän oroade jag mig för att få det och bara oron gjorde att migränen dök upp. Så mysigt att sonen kommer hem och en Stockholmsresa när det är lite varmare är verkligen inte helt fel alls utan tvärtom!

Kram och god fredag!

ime said...

Ja det mesta känns lättare när våren kommer.
Det blir som en ond cirkel, man oroar nästan fram ett migränanfall. Men jag hoppas jag snart är ur det hela.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Tänk vad mycket roligt och bra du har att längta efter och se fram emot :D Och det bästa av allt är att troligtvis allt du önskar kommer att uppfyllas. Jag tror också på att din migrän så småningom försvinner och allt det andra vet du ju att det blir av. Jättehärligt!!!
Kram

ime said...

Ja jag hoppas att allt kommer att uppfyllas. Igår skypade jag med Dante och dottern skickar mycket filmer så jag får ju se honom mycket. Men roligast är såklart att träffa honom på riktigt. Men jag är tacksam att jag valde att stanna hemma denna helgen och försöker rå om mig själv.
Kram