Saturday, September 12, 2020

Lördag

 


Äntligen helg. Har gjort några ärenden på stan, fixat naglarna, köpt ett schampo, köpt en liten helgbukett, handlat mat och varit på biblioteket. Nu har jag druckit lite kaffe. Det är bara på helgen jag gör det i lugn och ro. På veckorna har man alltid bråttom. Morgonkaffet måste man få i sig ganska fort, kaffet på jobbet får inte heller ta tid. Jag dricker inget kaffe hemma på kvällen, då kan jag inte sova. Idag skiner solen, nästa vecka ska det bli riktigt varmt igen, över 20 grader. Inte mig emot.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Skönt att hinna få lite gjort och att kunna sitta i lugn och ro med en kopp kaffe.
Kram

ime said...

Ja det är inte mycket man begär, jag är nöjd om jag får dricka mitt kaffe i lugn och ro. 😊
Kram

znogge said...

Det lät som en behaglig och rofylld lördag. Hoppas söndagen följer i samma spår.

Kram

ime said...

Ja jag försöker ha en av dagarna på helgen lite mer rofylld, så får man göra dom tråkiga sakerna den andra dagen.
Kram