Monday, September 28, 2020

Suck mycket på jobbet

 Usch vad vi har det körigt på jobbet. Vi är alldeles för få, jag fick hoppa över administrationsjobbet för att stötta i telefonin. Det är ju flera sjuka och någon har semester, vi ska vara 8 men det var enbart 3 i telefonen. Det är desutom ett nytt regelverk som träder i kraft 1 oktober så det kommer inte att bli lugnare framöver heller. Man går hem helt utpumpad. Det är så konstigt att det aldrig är lagom. Det är inget bra heller att hoppa mellan arbetsuppgifter.

Nu har jag bestämt mig för en helg i Stockholm i november. Hoppas inte smittan tar fart där uppe igen, då bokar jag av. S har frågat Dante om han tycker mormor ska komma upp och det tycker han. Så vi kan leka med bilar. Såklart mormor kommer upp då.

4 comments:

Znogge said...

Det är inte roligt när det blir så intensivt och mycket på jobbet. Hos er är det dessutom ett rejält manfall.

Hoppas verkligen att din tur till Stockholm kan bli av för då har du något härligt att se fram emot!

Vi får besök av sonen kom preliminärt kommer ner på onsdag i nästa vecka och stannar tills på söndagen. Det ser vi fram emot så klart. Håller en tumme för att alla är friska då.

Kram

ime said...

Ja vi är alldeles för få, ska visserligen anställas men det tar ju tid innan dom är upplärda.
Ja jag ser fram emot en Stockholmstripp, behöver lite miljöombyte. Hoppas det går bra också när din son kommer hem.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad ledsen jag blir att det inte kunde fortsätta lika bra som det började när du fick jobbet på kundtjänst. Det verkar som om du slits fram och tillbaka och aldrig kan få någon riktig arbetsro. Ledningen måste ha märkt att allt inte står rätt till när det hela tiden fattas folk och jag kan tycka att de borde vara lite mer rädda om personalen.
Underbart att du har en roligt helg i Stockholm att se fram mot. Det är klart att Dante vill leka med mormor och mormor vill nog samma sak :D
Kram

ime said...

Även om vi fattas folk och har det stressigt är det mycket bättre att vara på kundtjänst än där jag var tidigare, det var mycket värre där och arbetstiderna var jättejobbiga.
Ja vi ska leka mycket jag och Dante 😁
Kram