Sunday, October 17, 2021

En dag i Malmö


 Igår tog jag tåget till Malmö. Känner att jag verkligen vill hitta på något på helgen så livet inte bara handlar om jobb jobb jobb. Kände för lite större stad att gå i. Jag bestämde mig för att åka själv, tycker det är skönt ibland, man väljer helt själv vad man vill göra. Åt en hamburgare på Texas Longhorn, sen promenerade jag i ett par timmar. Gick till ab Småland som är ett favoritställe, där finns en härlig blandning av inredning, kläder till både barn och vuxna, blommor med mera och ett fullsatt fik. Det är en viss stil på allting, väldigt mysigt. Jag har frågat S om inte Dante skulle vilja ha en käpphäst i julklapp men hon tror inte det är något han vill leka med. Det är nog jag som är smått nostalgisk för S fick en när hon var liten, en som man kunde trycka på örat så gnäggade den! Här hittade jag käpphästar som man kunde mata med en morot, men dom var dyra, tror dom kostade 850 kronor!! Jag tog en bild och skickade till S om Dante ändå inte ville ha en, men det var ett skämt. Jag har planerat att köpa ett litet tält han kan ha i sitt rum. Det var väldigt mycket människor i Malmö som strosade runt liksom jag. Känns som pandemin är över, hoppas det förblir så.

4 comments:

Znogge said...

Vilken härlig dag det blev. Ibland är det ganska så skönt att bara ha sig själv som sällskap. Lilla S har en käpphäst men det är inte en favorit kan jag säga. Jag tror att tältet blir bättre ;-)

Kram och god söndag!

ime said...

Ja det är skönt att gå själv ibland.
Nej jag får nog inse att käpphästar inte är särskilt populärt 😀
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det är skönt att strosa omkring för sig själv och bara göra det som faller en in. Det verkar ha varit en trevlig dag men mycket fint att titta på. Mina barn fick käpphästar som barn och när de gick sönder tillverkade de egna med långa pinnar och fyllda raggsockor som de pyntade med garn och knappar. Det dög åt dem och jag tror t o m att de gillade sina egentillverkade hästar bättre än de som vi hade köpt :D Men det är så olika vad barn gillar så det är nog bra att ta råd från föräldrarna.
Kram

ime said...

Vad roligt att dom tillverkade egna! Vilken kreativitet! Ja det känns bäst att fråga föräldrarna, man vill ju att de ska uppskatta det de får.
Kram