Friday, October 08, 2021

Kontorsdagar

 Har jobbat två dagar på kontoret, kändes annorlunda av flera anledningar . Det var så mycket folk på tåget! Tänk vad snabbt man vande sig vid att det var gott om plats. Sen var det en ny avdelning att komma tillbaka till eftersom där är fem nya medarbetare. Alla killar i ungefär samma ålder. Vet inte hur jag ska uttrycka mig, men..... där är en som verkligen inte passar in. Att sitta med fötterna på bordet och ta rökpauser på arbetstid,  jag var SÅ nära att säga till att han skulle ta ner fötterna, men det är inte min sak att leka polis.  Jag har frågat närmaste chef om reglerna för rökning har ändrats, det har dom inte, jag vill inte ses som någon som skvallrar men så här kan vi inte ha det. Dom får gärna se mig som surkärring men vi ska trivas allihop och det gör inte jag när kollegor beter sig så. Vi får nog skaffa en vett- och etikettpolicy. Att det ska behövas bland vuxna människor? Flera stycken har berättat för mig och frågat hur vi ska göra. Om man ska gå vidare  med det, men jag tar det direkt med ansvarig, alltså chefen. Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba där helt och hållet annars för hemifrån ska vi ju inte jobba för gott.

4 comments:

znogge said...

Suck, säger jag bara. Så beter man sig inte på en arbetsplats och jag tycker det är bra att du reagerar. I slutet av terminen hade vi en vikarie. Det var en man i femtioårsåldern och han hade fötterna uppe på bordet i klassrummet, hade keps på, tittade på sin mobil och drack kaffe. En av våra elever frågade om han inte kände till skolans regler... Några av oss pratade med vikarieansvarig och hädan efter valdes någon annan. Han hade fått tillsägelser innan men struntade i dem. Så kan inte en vuxen förebild bete sig. En viss struktur måste man ha så jag hoppas att det ordnar sig hos er.

Kram och god fredag!

ime said...

Det är ju helt otroligt när eleverna reagerar! Jag hoppas det blir någon förändring hos oss för det beteendet är inte ett dugg trivsamt. Skulle kunna skriva betydligt mer men jag får nog stanna vid dessa beskrivningarna.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är underligt hur allt bara kan gå tillbaka till hur det var över en natt. Jag har inte själv märkt av någon förändring men jag har inte varit inne i stan eller åkt buss så det är inte så konstigt.
Men fy vad trist att vissa visar sådan brist på respekt för sina medarbetare och de regler som gäller. Det är absolut chefens roll att ta itu med det men det är bra att du tar upp det. Jag hoppas att du har några arbetskamrater som du kan känna gemenskap med också.
Kram

ime said...

Ja det känns läskigt ändå med alla människor och inga restriktioner längre. Hoppas det inte blir några bakslag.
Jo det finns tack och lov lite arbetskamrater som det känns bra med också. Jag hoppas det kommer att kännas bättre ugen.
Kram