Tuesday, October 12, 2021

Tisdag

 Jag vet att saker går upp ibland och ner ibland, men just nu är jag i en väldig svacka när det gäller jobbet. Är så less på det. Vi som fortfarande jobbar hemifrån är helt bortglömda. Från att ha haft dagliga avstämningar och möten varje vecka har det blivit helt tyst. Ingen har tid/intresse att kolla hur allt går. Jag ska till kontoret igen på torsdag och det ser jag inte heller fram emot. Pratade med N idag som är på kontoret varje dag och hon berättade hur stökigt det är på vår avdelning numera. Fem killar som har ändrat på hela stämningen. Fötter på bordet och rökning på arbetstid. Igår när jag jobbade kväll var den killen jag jobbade med plötsligt borta minst en halvtimme.

Måste helt enkelt göra lite roliga saker på helgen så jag blir på bättre humör.

4 comments:

znogge said...

Vilken jobbig känsla att ha det så. När det gäller de nyanställda grabbarna så är det ett arbetsledaransvar och jag hoppas verkligen att någon tar itu med det. Finns väl regler som gäller förmodar jag och lite allmänt hyfs vore säkerligen på sin plats.'
Hoppas helgen kan bjuda på lite avkopplande trevligheter.

Kram

ime said...

Ja det är ett arbetsledaransvar, ska bli spännande att se om dom tar tag i det.
Det känns viktigare än någonsin att ha nåt roligt att se fram emot till helgen.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag blir så ledsen för att det blev så här för dig. Jag minns ju hur glad du var när du började på din nya arbetsplats och hur roligt allt kändes då. Det här måste bara åtgärdas och det hoppas jag att ledningen inser. Jag hoppas att du orkar kämpa lite till och kanske blir det bättre den här gången.
Kram

ime said...

Ja jag var glad när jag bytte avdelning men det har hänt jättemycket sen dess, vi är bara tre kvar och sen har det tillkommit nya. Arbetstiderna har också förändrats. Men detta är ändå mycket bättre än den tidigare platsen jag var på. Jag hoppas det kommer kännas bättre här igen.
Kram