Thursday, March 17, 2022

Snygg scarves

 


När jag var i Sölvesborg i lördags såg jag en sån snygg scarves på Smaralda. Jag har varit på jakt efter en ny ett tag men dom jag tyckt varit snygga har kostat sådär en tusenlapp. Dumt nog köpte jag inte scarvsen men kunde inte släppa tanken på den. Så jag frågade E, som bor där, om hon ville köpa den till mig och det gjorde hon idag. Så fin nu till våren. Jag går fortfarande i min vinterkappa men snart kan man nog ta fram vårkappan.

Nu har jag utbildat klart den nye administratören, en snäll och trevlig kille. Vi har ätit frukost och lunch ihop och suttit jämte varandra varje dag, nu går jag in på mitt schema nästa vecka och han ska jobba självständigt. Det blir nog bra.

4 comments:

znogge said...

Så snygg scarvesen är så det var tur att din vän kunde köpa den till dig. Ibland tvekar man själv dumt nog.
Så skönt att utbildningen av den nye administratören gick bra. Kan tänka mig att ni behöver all personal ni kan få.

Kram och god torsdagskväll!

ibod11 - Ingrid said...

Vilken tur att din vän hade möjlighet att köpa den åt dig när du hade bestämt dig för att du verkligen ville ha den.
Du verkar ha fått en bra och trevlig kollega i den unga killen. Ni kanske inte kommer att jobba tillsammans eller ens samtidigt men det känns säkert väldigt bra att du har lyckats bra som mentor och utbildare.
Kram

ime said...

Znogge: Visst är den snygg!
Ja nu hoppas jag att den nye killen trivs och stannar kvar.
Kram

ime said...

Ingrid: ja det var bra att E kunde köpa scarvsen åt mig.
Jag kommer nog att stötta honom ett tag men det känns skönt att någon annan tar sig an de här arbetsuppgifterna. Hoppas han kommer att trivas.
Kram