Friday, June 10, 2022

Bok 26



 En avgörande ledtråd av Peter Gissy

Det här är en kriminalroman som handlar om att man hittar en mördad kvinna i en plastsäck. Man lyckas rekrytera Michelle Mohlin, före detta polis och nybliven rättspsykolog till utredningen.  Sen händer såklart fler mord och som alltid i kriminalromaner går utredningen i stå. Det är en ganska blodig och otäck roman. Nästan för ingående skildringar. Men personporträtten är bra och boken är spännande även om jag tycker att man skildrat hemskheterna lite för ingående för min smak.

Denna bok får 4 svaga stjärnor av 5  av mig.

4 comments:

znogge said...

Jag brukar inte tycka om böcker där hemskheter skildras in i detalj. Tycker det är onödigt och att en bok kunde vara bra utan sådana inslag. Lite synd när det för övrigt är en bra bok.

Kram

ime said...

Nej jag tycker denna är på gränsen, det känns som nåt slags frosseri i hemskheter.
Kram

znogge said...

Just därför har jag slutat att läsa Keplers böcker. Detaljerade skildringar förtar en annars bra intrig.

Kram och god söndagskväll!

ime said...

Jag fattar inte riktigt vitsen med att i detalj beskriva hemska dåd!? Boken blir verkligen inte bättre av det.
Kram