Wednesday, June 29, 2022

Onsdag

 Idag ringde min läkare, jag ska ändra på min medicin när det gäller blodtrycket och se om det får någon effekt på migränanfallen. Dom är så bra på kliniken jag är listad på, man får alltid bra hjälp. Ska också försöka koppla av ordentligt när jag har semester nästa vecka. Nu ångrar jag mig lite att jag delat upp min ledighet, ska ju jobba två veckor sen innan jag har tre veckor till. Dom två veckorna kommer att vara jättedryga att jobba. Känner mig trött och sliten. Jag hittar hela tiden anledningar att få jobba hemifrån istället för att ge mig av till kontoret. Hade sån huvudvärk när jag vaknade igår morse och skickade till den som är chef just nu att jag jobbade hemifrån istället. Men imorgon måste jag verkligen ta mig dit, sen har jag ett kvällpass på fredag innan jag går på ledighet. Åh att få sova ut, bara ta det lugnt, hoppas på så bra väder att det går att ligga på balkongen och läsa. Var och lånade en massa böcker igår på biblioteket.

6 comments:

znogge said...

Det är ju en smaksak hur man vill göra med sin ledighet men vikten av sammanhängande ledighet lär vara stor. Hoppas att huvudvärken ger med sig snabbt.

Kram

ime said...

Jag kommer ju att ha tre veckors sammanhängande semester sen, jag ville ha denna veckan eftersom Dante fyller år.
Jag hoppas verkligen jag blir av med huvudvärken.
Kram

znogge said...

Då förstår jag och det blir säkert bra. Hoppas det känns bättre redan i dag.

Kram och krya på!

ime said...

Tack, idag har jag sluppit huvudvärk, glad för varje dag jag slipper.
Tack och kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad bra att du känner att du får bra hjälp på din klinik. Nu håller jag tummarna för att medicinändringen även ska ändra ditt mående till det bättre. En vecka är lite för kort tid för att riktigt kunna återhämta sig och risken är att man börjar känna stress flera dagar innan man ska jobba igen. Men du har en längre ledighet som väntar och det känns säkert härligt när den närmar sig :D
Kram

ime said...

Ja en vecka hinner man inte återhämta sig på. Det får jag försöka göra på min längre ledighet. Jag får se det som lite försmak av vad som komma skall.
Kram