Saturday, June 25, 2022

Midsommardag

 Jag fick ett migränanfall i torsdags, tog mig hem från jobbet och låg sen i sängen till fredag morgon. Jag behöver kontakta min läkare och kolla om jag kan få någon ny medicin , den här nässprayen jag haft ska man tydligen inte ta om man har högt blodtryck. Usch det är inget kul. Jag var ju utan migrän i två år när det nu kom tillbaka. Igår midsommarafton kände jag ju mig bättre men man är ju svag och darrig efteråt. Kylskåpet var tomt, jag tog en bil och åkte till Maxi. Det är ju bara någon km dit men jag borde nog inte kört bil, det gick tack och lov bra. Där var det massor av folk som liksom jag var ute i sista minuten. E hörde av sig om jag ville komma till Torsö och det är ju den underbaraste plats som finns att fira midsommar på,  men jag orkade inte. Jag får ta denna helgen och bara vila, komma ner i varv och tänka på min hälsa. Det är fantastiskt väder och jag är så glad över min balkong, där är underbart skönt att vara och jag älskar alla fina blommor jag har där.  Min granne, Nils-Ola 75+ satt också på sin balkong så det var väl typ vi som var kvar i stan. Jag gjorde Ernsts potatissallad med västerbottenost och hafe rostbiff till och sen jordgubbar med vispgrädde, så det gick ingen nöd på mig. Nu två dagar kvar av helgen, en arbetsvecka kvar innan en semestervecka.

6 comments:

Hannas krypin said...

Vad jobbigt att du fick ett migränanfall men jag tycker du verkar ha fått en fin midsommar ändå. Skönt att ta det lugnt också ändå tycker jag.

ime said...

Ja men det var skönt att vara hemma och bara ta det lugnt.
Hoppas din midsommar var fin!

znogge said...

Vilken otur men jag förstår att du stannade hemma. Även när huvudvärken är borta så känner man sig matt och svag vilket jag vet av egen erfarenhet. Nu får du vila dig i form.

Kram

ime said...

Ja det kan ta någon dag innan mattheten är borta, man är ju inget särskilt trevligt sällskap när man är så trött.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det är ju typiskt att migränen kommer när du kunde ha åkt iväg till din kompis vid havet. Men du fixade till en fin midsommar åt dig själv i alla fall efter de förutsättningar som fanns. Det är inte kul att åka bort till någon och må dåligt. Då är det mycket skönare att sitta hemma och göra det bästa av situationen. Men det är jättetrist att du ska ha återkommande problem och jag hoppas att du kan få en bättre medicin snart.
Kram

ime said...

Nej jag har inte så mycket att välja på när jag får migrän. På ett vis har det varit bra med en extra lång helg för jag vilar verkligen ut. Ja jag hoppas på en medicin mot det här.
Kram