Tuesday, June 07, 2022

Vänskap

 


Igår träffade jag fina vänner från Jönköping. De hade varit några dagar på Österlen och stannade till i min stad på vägen hem så vi gick till Naturum och åt lunch. Det är alltid lika trevligt att träffas. Nu är vi så förundrade över att våra barn har egna barn. Vi skrattade gott åt våra barnbarn och vad dom säger och gör. Jag och A började brevväxla när vi var 10 år och har följts åt i alla år. Vi fick barn samtidigt och deras dotter L och min lilla S träffas också familjevis. Det är verkligen något speciellt med vänskap som varat i så många år. 

4 comments:

znogge said...

Så trevligt att ni han träffas en stund. Riktig och gammal vänskap betyder mycket. En väldigt fin bild på er båda.
Önskar en fin kväll nu!

Kram

ime said...

Tack, ja vi ser glada ut!
Önskar dig också en fin kväll!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

En jättefin bild på er två. Härligt med vänskap som håller och den är säkert stark även om ni inte hör av er på ett tag. Jag har ingen kontakt med barndomsvänner men från högstadiet har jag fortfarande en väninna som jag har god kontakt med. Ibland dröjer det länge mellan telefonsamtalen men det är så riktig vänskap fungerar. Att man bara fortsätter där man slutade :D
Kram

ime said...

Ja men exakt så är det. Men jag och A skriver fortfarande brev till varandra. Vi brukar skoja om att vi är ensamma i Sverige om det. Men man ändrar inte en rutin man haft i 48 år!
Kram