Friday, October 28, 2022

Födelsedag

 


Igår var det minsann min födelsedag. Jag fick tidigt på morgonen  en swish av S, att jag skulle köpa mig en bukett blommor och ett Voluspa-ljus. Båda presenterna är ju favoriter. J hörde av sig, han kommer nästa helg och hälsar på. E smsade, hon bjuder på lunch imorgon. Nu har jag precis varit och tagit fjärde covid-sprutan, så vi får se hur jag mår imorgon. Jag fick present av A, min väninna från Jönköping. Jättefina underlägg med John Bauer-motiv. Slutligen hörde kusin I av sig. När jag jobbat klart köpte jag den underbara buketten, rosor, hortensia och lite annat som jag inte vet namnet på. När det gäller min ålder, min teamledare som är 30 år trodde för ett tag sen att jag inte fyllt 50!? Jag bad honom upprepa det flera gånger för att kolla om jag hörde rätt. Dom andra killarna, som inte har varit mina favoriter, trodde inte heller det. Så numera tycker jag rätt bra om dom. (Skämt)

6 comments:

Anonymous said...

Grattis i efterskott!
Marie

ime said...

Tack ☺

znogge said...

Vilken bra födelsedag det blev och buketten är bara så vacker!
Min instruktörskompis är 70 men en av deltagarna trodde hon var 55. Det föll i god jord ;-)

Kram och god kväll!

Grattis igen men jag tror att jag grattade på annan plats...

ime said...

Tack 😊 ja visst är det härligt att höra att man ser yngre ut 😀
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Ett stort grattis i efterskott. Sug i dig av alla fina komplimanger om din ålder :D
Kram

ime said...

Tack snälla Ingrid ❤
Kram