Saturday, October 08, 2022

Sölvesborg idag

 


Tog tåget till Sölvesborg idag, hade turen att solen sken så fint när jag var där. Jag och E var på Ritz, folk satt ute och fikade. Sen gick vi i den mysiga lilla staden, E köpte två blusar. Hon säger att hon aldrig går på stan och handlar förutom när jag är med. Jag nöjde mig med en hyacint (årets första) och några ljus. Gick lite i min egen stad när jag kom hem. Jag skulle hämta en yogamatta på Clas Ohlson som jag klickat hem, var hos sjukgymnasten igår och nu ska jag ta tag i allt och göra övningar varje dag. Förutom huvudvärk och yrselbesvär har jag fått så himla ont i ena armen, längst upp och även i axeln. Jag har varit rädd för att det var frozen shoulder men det kunde sjukgymnasten avfärda. Det är troligtvis något muskelfäste som spökar. Det är vissa rörelser som gör ont, t ex idag när jag bar en bricka när jag var på Ritz, det gjorde jätteont. Men jag är så stel i nacke, axlar och skuldror. Jag ska tillbaka till sjukgymnasten efter ca 4 veckor så får vi se hur vi går vidare. Om jag ska testa på lite akupunktur igen, man får nog ta sig an problemen på flera fronter.

6 comments:

znogge said...

Vilken bra och trevlig dag ni fick i Sölvesborg. Lite shopping är inte helt fel. Hyacinter doftar ju så otroligt gott så det var ett bra köp.
Hoppas att det ordnar till sig med din skuldra.

Önskar en fin lördagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja det är alltid mysigt att åka till Sölvesborg.
Har gjort lite övningar nu ikväll så hoppas jag får rätt på alla ställen jag har 8nt.
Detsamma till dig!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad trevligt ni verkar ha haft och vilken tur att solen tittade fram. Gofika är också en stämningshöjare så där blev det full pott :D
Tyvärr är det nog så att många med kontorsjobb får olika problem med nacke/axlar/rygg. Men jag hoppas att dina besvär är övergående och att du får bra hjälp.
Kram

ime said...

Ja som alltid en mysig dag i Sölvesborg.
Det är verkligen inte konstigt att få besvär när man sitter i samma ställning hela dagarna. Hemma har jag ju inte heller en bra stol och sitter med mina lilla laptop. Svårt det där, det är ju så positivt annars att kunna jobba hemifrån.
Kram

Hannas krypin said...

Hoppas att övningarna som du fått från sjukgymnasten hjälper!

ime said...

Ja jag har precis börjat göra dom, hoppas också att jag ska få effekt!