Saturday, November 19, 2022

Känslosam vecka


 Det har varit en jobbig och känslosam vecka. Att mista en liten familjemedlem är jobbigt och det finns inuti mig hela tiden. Att till sist fatta det här beslutet tog jättehårt även om jag vet att det var det rätta. Jag diskuterade det med veterinären när jag väl var på plats och hon stöttade mig. 

Har varit på stan i några ärenden. Jag fick den här fina ljusstaken av lilla S för ett antal år sen och jag tänkte jag skulle ha den som adventsljusstake i år så jag köpte röda lackade ljus att sätta i. Det var isande kallt ute så det blev ingen lång runda på stan. Jag hade lite funderingar på om jag skulle åkt någonstans men jag var trött idag, sov länge och har ont lite överallt i kroppen. Tror det är alla spänningar som varit extra påtagliga ett tag.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Sorgen måste få ta sin tid både för saknade personer och husdjur. Med tiden blir det lite lättare men tomheten finns kvar länge. Hoppas att du ändå kan hitta tröst i vardagen och att tänka på advent och förberedelser inför julen kan vara ett bra sätt. En väldigt fin ljusstake som passar väldigt bra till advent :D
Kram

ime said...

Ja sorgen kommer att ge med sig så småningom.
Jag har inte haft ljusstaken framme på ett tag, man har ju en del att välja på men nu till jul tänkte jag att den blir fin.
Kram

znogge said...

Det är jättetufft att mista en fyrbent vän och sorgen tar tid. Det hjälper inte att man vet att man fattade rätt beslut för sorgen och saknaden finns där länge ändå.

Vi har en likadan ljusstake som snart för komma fram.

Kram

ime said...

Ja precia så är det, trots att man vet att man fattade rätt beslut så finns sorgen där ändå.
Det är en fin ljusstake!
Kram