Thursday, November 10, 2022

Torsdag

 Har varit på kontoret nu två dagar och ska dit imorgon också, har inte varit där på två veckor. Så det känns allt lite konstigt att komma dit. Men man behöver ju träffa arbetskamrater. Vi är ett stort hus och många är trevliga, man kan t ex luncha med någon man inte jobbat med på länge.

Jag kommer inte åka till Stockholm till jul, jag har dåligt med semesterdagar kvar och så har det som bekant inte släppts några tågbiljetter förrän nu. Om jag skulle åkt upp hade jag fått ge nära 2500 kr för biljetter, hutlöst dyrt. Har läst om folk som försökte boka men fick testa många gånger eftersom alla ville boka samtidigt, en biljett som från början kostade 600 kr gick upp till 1500 innan dom lyckades betala. Hur kan det få vara så? Girigheten har ett ansikte nu, varför fungerar inte saker i vårt land? Nu har jag bestämt mig för sista helgen i januari, jag har bokat biljetter, ombokningsbara för jag har inte fått godkänt på min semesterförfrågan än. 

2 comments:

znogge said...

Det är verkligen märkligt hur prissättningen fungerar numera. Förr visste man vad en biljett kostade och det väntade inga större överraskningar precis. Jag gillar inte alls hur det har blivit. Lite synd att du inte kan åka upp i jul men det fungerar ju senare också. Vi planerar att att åka upp efter helgerna så det blir förmodligen i januari. Dock har vi inte bestämt datum och således inte tittat på biljetter. Vet inte om vi flyger eller åker tåg heller...
Skönt att kunna jobba hemifrån men samtidigt så behöver man träffa kollegorna lite då och då...

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Jag läste nu att SJ ska betala tillbaka pengar till dom som fått betala så mycket för att sidan inte fungerade, så det är ju bra. Sonen åker upp i helgen men han flyger. Galet att flyget ska vara billigare.
Ja man behöver träffa andra människor ibland.
Kram