Saturday, November 26, 2022

Sölvesborgsbesök

 





Idag tog jag tåget till min lilla favoritstad, alltid lika mysigt att komma dit. Vädret har varit härligt med sol och blå himmel. Jag och E gick på Ritz såklart och där var helt otroligt mycket julpynt. En gran med ett litet flygplan flygandes runt, ett litet tåg som körde omkring, jag har nog aldrig sett så mycket julpynt någonstans, jättemysigt. Vi gick sen lite på stan, köpte julklapp till A, köpte lite ljus och en amaryllis som jag nu satt på mitt lilla bord där jag har adventsljusstaken med levande ljus. Var på Smaralda också, där är så mycket fint men det blir inget shoppande nu. Hemma i min egen stad hann jag med ett par ärenden också. Imorgon är det julmarknad här hemma på torget, får se om jag orkar gå dit en sväng.

4 comments:

znogge said...

Vilken bra och trevlig dag det blev för din del! En riktigt god fika på det också. Så ljus i ljusstaken. Vi fick köpt röda ljus i dag men de är inte lika fina som dina ser jag direkt.
Låter trevligt med julmarknad i morgon men det är ju så olika hur julmarknader är. En del är jättemysiga och en del är bara krimskrams.

Önskar en fin lördagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja det blev en riktigt mysig dag, jag behövde verkligen det, har varit så mycket ledsamhet och saknad av min lilla Zelda.
Ljusen köpte jag på Åhléns, gillar att dom är lackade.
Önskar dig detsamma!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad mysigt med julstämning på stan. Och just i din favoritstad också med alla de platser du gillar och brukar besöka. Det verkar ha varit en väldigt trevlig dag :D
Kram

ime said...

Ja jag blir så glad när jag kommer till min gamla hemstad och så är det alltid roligt att träffa E.
Kram