Wednesday, November 23, 2022

Onsdag

 En väldig fördel med mitt jobb är att kunna jobba hemifrån. Jag var på kontoret igår och skulle varit där idag också, men i morse kände jag inte alls för det. Så det blev en dag hemma. Det är så skönt,  jag går till min lokala bagare och köper frukostfrallor och dricker kaffe i lugn och ro.  I morgon behöver jag dock ta mig til kontoret men fredag avslutar jag hemifrån igen.

Nu är det bara Black week/friday-erbjudanden hela tiden. Jag försöker undvika, men några julklappar kan ju vara bra att passa på att handla. Beställde en Maria Åkerberg-peeling som jag behövde med bra rabatt. Till helgen hoppas jag orka hitta på något. Känner mig inte helt kurant, har ont i leder och muskler. Min arm har jag haft ont i snart två månader, sjukgymnasten sa att det var ett krånglande muskelfäste. Men nu tycker jag att det värker på många ställen i kroppen.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det måste vara väldigt skönt att kunna välja om du vill arbeta hemifrån eller på kontoret. Det låter mysigt att gå en promenad och komma tillbaka med frukostfrallor som du kan äta på din hemmaarbetsplats.
Jag har inget jag behöver köpa nu så jag klickar bort alla erbjudanden. Men om man orkar leta så finns det säkert många fynd.
Vad jobbigt att du har fått flera problem med värk. Jag minns hur jobbigt jag tyckte att det var när mina besvär kom men nu har jag lärt mig att hantera dem. Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva vänja dig utan i stället bli av med alla de problemen.
Kram

ime said...

Ja det är en väldig frihet att kunna välja om jag vill jobba hemifrån eller på kontoret.
Jag fattar inte riktigt varför jag har ont i kroppen. Ska till min sjukgymnast nästa vecka så jag får se vad hon säger.
Kram

Znogge said...

Det måste vara otroligt skönt att kunna arbeta hemifrån vissa dagar och speciellt med tanke på att arbetsmiljön ibland lämnar en del att önska. Eller i alla fall vissa personer gör det om jag så säger...

Värk är inte roligt alls så du får väl se hur det utvecklas. Tyvärr är det väl en åkomma som gärna kommer med åren men den blir inte roligare för det utan påverkar hela kroppen. Hoppas känslan är övergående.

Jag borde egentligen handla lite julklappar nu och fynda men önskelistorna lyser med sin frånvaro. Dock borde jag beställa till barnbarnen för där går det mesta hem.

Kram och god kväll!

Önskar en

ime said...

Ja det är jätteskönt att ha den friheten att kunna jobba hemifrån ibland.
Jag har faktiskt tänkt på om det kan vara åldern som orsakar att jag har ont på flera ställen. Det är ju inte roligt, men när man tänker på att man sitter i samma ställning framför en dator hela dagarna är det kanske inte konstigt.
Jag har fått önskelistor och det är bra!
Kram och detsamma till dig!

Från Glam till Damm said...

Jag skulle älska att kunna jobba hemifrån eftersom jag är en riktig home-body som helst bara vill vara hemma med min hund :-)

Jag försöker också att undvika att shoppa. Jag ger mina döttrar pengar i julklapp eftersom den ena håller på att renovera lägenhet och den andra har häst (som behöver hö) och hund. När jag får barnbarn så kommer jag säkert att återgå till att köpa julklappar.

Ha det gott och tack för tips på peeling.

Varm kram,

Anneli

ime said...

Det är fantastiskt att ha det som alternativ att kunna jobba hemifrån men jag märker också att jag saknar arbetskamrater om jag inte varit på kontoret på ett tag.
Ja ibland är det bra att ge pengar i julklapp men roligast är julklappar! Speciellt till Dante, mitt barnbarn.
Kram