Saturday, February 25, 2023

Lördag i Sölvesborg


 Idag tog jag tåget till Sölvesborg och fy farao vad iskallt det är idag. Det är ju bara slutet på februari men jag vill ha vår och inte dom här iskalla vindarna. Jag och E träffades på Ritz och my god vad mycket folk där var. Det är fler än vi som vill glädja sig själva med ett besök på världens bästa fik. Vi lyckades hitta ett bord vi fick dela med några andra, folk fick stå och köa för bord. En del har tendens att sitta kvar och prata länge efter dom fikat klart och det är ju mysigt men när andra människor står med sin lunch/fika och inte har något bord får man kanske lämna sin plats. Sen gick vi lite på stan i Sölvesborgs mysiga butiker, jag köpte en liten blomma och ljus såklart. 

6 comments:

znogge said...

Vilken mysig lördag det blev och ett besök på konditori/café är guldkant. När det är folk som köar skulle jag inte med gott samvete kunna sitta kvar hur länge som helst faktiskt. Då får man resa sig tycker jag. Lite omtanke om andra som också tänkt sig en god paus.

Även här är det rejält råkallt i dag så det blev en kylig långpromenad minst sagt.

Önskar en fortsatt fin lördag!

Kram

ime said...

Ja jag skulle,inte kunna sitta kvar i godan ro när andra fikasugna inte får någon plats.
Isiga vindar i hela Skåne idag tydligen.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Lite kallt kanske men ändå en väldigt trevlig dag låter det som :D Jag har förstått att Ritz är ett bra fik men jag skulle nog undvika att gå in i trängseln över huvud taget. Ska jag gå in på ett fik så vill jag dels ha ett eget bord och inte behöva känna mig stressad. Självklart skulle jag inte sitta kvar onödigt länge om jag såg att det var folk som väntade men som sagt, jag skulle helst avstå från en stressig fikastund och gå någon annanstans. Men ni blev säkert nöjda med både fikat och att ni fick plats :D
Kram

ime said...

Så här mycket folk har det aldrig varit där någon gång tidigare. Jag fattar inte var alla människor kom ifrån, det är visserligen lönehelg. Folk kanske längtar lika mycket efter vår som jag gör och ville fika och sen kolla in vårkläder. Det är ju en sån mysig stad att gå i.
Kram

Från Glam till Damm said...

Så mysigt!
Vi fikar alltid på Ritz när vi är i Sölvesborg. Skoaffären alldeles vägg-i-vägg brukar också få sig ett besök. Mysig liten stad.

Varm kram,

Anneli

ime said...

Ja det är verkligen en mysig liten stad, trivdes så bra alla år jag bodde i mitt trähus från sekelskiftet.
Kram