Friday, March 03, 2023

Lite sjuk


 Har varit hemma från jobbet två dagar, är förkyld. Jag har ett sår som jag tror jag fått bakterier i som också kan påverka att jag känner mig febrig och hängig. Var hos läkaren idag, har tagit prov som det ska göras odling på för att se om jag behöver antibiotika. Tyvärr får jag inte svar förrän efter helgen. Har haft detta förut och då vill jag minnas att jag fick svar direkt men jag kanske minns fel. Är så tacksam att jag bor så nära allt, att jag har gångavstånd till läkare. På vägen hem köpte jag en macka på Espresso house, orkar inte laga mat. Smet in på den lilla blomsterbutiken och köpte rosa ranunkler och körsbärskvistar, det blev en ljuvlig vårbukett. Sen blev det ett vaniljhjärta hos bagaren, man får försöka muntra upp sig själv. Blir en lugn helg då jag hoppas jag snart mår bättre.

4 comments:

znogge said...

Vilken fin och vårsöt bukett som du verkligen var värd. Tråkigt att du inte känner dig helt bra men desto bättre att du fick såret kontrollerat. Vissa bakterier behöver lite hjälp med antibiotika. Hoppas det blir en avkopplande helg och att såret skärper till sig.

Kram och god fredag!

ime said...

Ja jag hoppas det visar sig att jag behöver antibiotika, det här vill inte läka av sig självt, synd bara att jag måste vänta, annars brukar antibiotikan hjälpa snabbt.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

"Små sår och goda vänner ska man ta hand om", ett ordspråk som ploppade upp i min hjärna när jag läste inlägget. Jag har även hört någon säga "små sår och fattiga vänner ska man inte förakta" och det finns säkert fler varianter. Bra att du tar såret på allvar och har kollat upp det. Jag hoppas att du får snabbt besked och lika snabb behandling om det behövs. Trist att du inte mår bra men du är bra på att muntra upp dig själv. Jättefin bukett i din rainbow-vas :D
Kryakram <3

ime said...

Ja det var bra ordspråk 😊 har haft detta innan men man är ju noga med att inte skriva ut antibiotika i onödan, lite otur bara att jag får vänta över helgen, tror att det är orsaken till att jag känner mig febrig och hängig.
Jag tänkte sen att jag jämt köper blommor och unnar mig en kaka, även som frisk!
Kram