Tuesday, March 14, 2023

Lite vårkänslor

 Jobbar hemifrån idag och i morse när jag gick till bagaren för att köpa morgonfrallor var det så ljust ute, ljumma vindar och fågelkvitter, så härligt.

Ser ni på Husdrömmar? Det är så roligt att se, jag gillar Gert Wingårdh. Igår handlade det om ett par som köpt en tomt för 8 miljoner på Tjörn, direkt belägen vid vattnet. Där hade legat en fiskfabrik och nu byggde dom ett hus i gammal stil utvändigt. Det var fantastiskt att se. Allt som allt skulle det landa på 23 miljoner. Det var ett par i 60-årsåldern, mannen hade varit delägare i ett finansbolag så pengar fattades inte. Dom hade också en gård på Mallorca. Men jag uplevde dom som ödmjuka människor som båda var födda i Bohuslän och ville tillbaka till sina rötter. Det är alltid ett intressant program att se.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Man blir glad av ljusets återkomst och om fåglarna sjunger är det ännu härligare :D
Jag ser på husdrömmar ibland. Just det här avsnittet såg jag bara början av och jag konstaterade att vi är väldigt olika som personer. Jag skulle aldrig i livet vilja bo så tätt men jag förstår att många tycker att det är värt mycket att få en sådan tomt. De här husbyggarna verkade trevliga och jag är glad för deras skull att de fick den här möjligheten, även om jag själv inte skulle vilja ha ett hus där.
Kram

ime said...

Det låg verkligen jättetätt men inne i huset hade dom en härlig utsikt och hörde vågskvalp. Vi var en gång på en semestervecka i Skärhamn som också ligger på Tjörn, det var väl trevligt men jag som har lätt för att bli rastlös tyckte det bästa var närheten till Göteborg. Hade jag haft möjlighet hade jag hellre haft en bostad i en stor stad.
Kram

znogge said...

Visst blir man glad när dagarna blir längre och längre och fågelkvitter piggar alltid upp.
Vi ser programmet lite då och då men i går blev det inte av. För min del låter det som ett drömläge att kunna höra vågskvalp. Nu har vi inte den ekonomin men vi har inte långt till fina stränder vilket inte är det sämsta det heller.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Ja att höra vågskvalp från sitt sovrum t ex måste vara rena drömmen. Jag var i Cascais i Portugal när jag jobbade på tidningen, då bodde vi direkt vid havet och jag hade vågor direkt vid en terrass där jag bodde. Så ljuvligt. Ni bor ju väldigt fint också.
Kram och detsamma till dig!