Wednesday, March 29, 2023

Onsdag



 Efter att ha varit på kontoret fem dagar i veckan ett antal veckor är jag nu tillbaka till att jobba hemifrån ca två dagar i veckan igen och det är så skönt. Sover lite längre och går till bagaren och köper frukostfrallor.  Tilda är lycklig över att ha matte hemma och ligger och sover nära mig eller ska sitta med och vara i vägen. Nästa vecka har jag tagit en semesterdag på torsdagen så jag ska få lite sammanhängande ledighet. Hoppas det blir lite varmare temperaturer till påsk. Jag var och fixade nytt pass i veckan, jag nollar till hösten och man vet ju aldrig, blir kanske en drömresa. Nej det blir det nog inte men giltigt pass är ju bra att ha.

Vår bostadsrättsförening fyller 70 i år så det ska firas. Vi fick en lapp igår om ett tillfälle med mat och musik. Otroligt är att det finns några som flyttade in och fortfarande bor kvar. Men här är trivsamt att bo, lugnt men ändå nära till allt.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det låter väldigt skönt att få jobba hemifrån några dagar i veckan ett tag. Du lägger upp de dagarna så bra med promenad och färska frallor och det får säkert både kropp och hjärna att må bra. Tilda är så klart också nöjd med att du är hemma mer :D
Ja, tänk att bo så länge i samma lägenhet. Det är nog vanligare i de äldre generationerna. Numera gör ju livsförändringar och familjebildning att vi byter bostad oftare. Hoppas det blir ett kul firande.
Kram

ime said...

Ja jag tycker om kombinationen att jobba både hemifrån och på kontoret. Det är skönt att slippa passa tågtider och det har varit ganska mycket förseningar där.
Nej jag tror inte heller det är många som stannar i samma bostad så länge idag. Här bor många som är riktigt gamla och sen är det väldigt unga personer, inga barnfamiljer.
Kram

Znogge said...

Så skönt för dig att kunna jobba hemifrån två dagar i veckan. Bara att kunna inleda med nybakade frallor och dessutom ha fyrbenta gos vänner som sällskap är ju helt rätt.
Ett pass är alltid bra att ha oavsett om det blir resa eller ej.
Att flytta ofta tror jag är något av en generationsfråga. Min moster har bott i sin lägenhet i 60 år nu! Det är imponerande minst sagt. Själv har vi bott drygt 38 år i vårt hus. Helt ofattbart det med.
Så skönt med en semesterdag och lite längre ledighet. Det gör stor skillnad!

Kram och god kväll!

ime said...

Ja det är jättemysigt att få jobba med en spinnande katt jämte sig.
38 år i huset är verkligen inte fy skam. Mitt favorithus bodde jag 16 år i, de sista 9-10 åren ensam med barnen. Jag kan sakna huset som var byggt 1911 och hade kakelugn, jättemysig helt insynsskyddad trädgård. Men allt har sin tid. Jag bor bra idag.
Kram