Saturday, October 14, 2023

Brösarp och monstertruck

 



Igår hade vi en strategidag med jobbet, vi var två chefer, en verksamhetsutvecklare och tre personer som representerade de olika avdelningarna. Vi var på Brösarps gästis, jag har ju jobbat på deras spa i en period i mitt liv.  Det är ju alltid trevligt att åka iväg en dag från kontoret. Dit åkte jag med en arbetskamrat som kom och hämtade mig och en annan i en stor monstertruck! Alltså herregud, den var så hög så jag knappt kunde ta mig upp. Han som äger den gillar ju att renovera bilar och denna var verkligen speciell. Över 300 hästkrafter och ibland drog han på så att vi satt klistrade bakåt i ryggstöden, sen dönade den så vi fick skrika för att höra varandra. Herregud vad vi skrattade. När vi skulle åka hem så höll jag på att trilla bakåt när jag skulle ta mig in så Johan, som han heter, fick liksom putta upp mig, när jag skulle gå av så kändes det som att hoppa två meter ner. Den bilen var inte gjord för att frakta tanter i. Men roligt hade vi.

4 comments:

znogge said...

Det lät som en bra dag. När det gällde resan dit åkte du verkligen ståndsmässigt får man säga ;-) Han får kanske ha en liten stege i bilen när "tanter" ska följa med ;-)

Önskar en god lördag nu!

Kram

ime said...

Haha 😊 ja han sa att han skulle ha en pall med nästa gång. Om någon såg när jag kämpade mig upp så får jag bjuda på det, alltid trevligt att kunna roa andra.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Kul med en aktivitet utanför kontoret. Du kanske får vara glad för att du inte behövde lyftas in :D Men något att stå på för att komma närmare kan vara en bra idé till nästa gång. Kul hade ni i alla fall så det blev ju en lyckad dag :D
Kram

ime said...

Haha ja lyftas in hade ju varit en syn! Där hade nog gränsen gått 😀
Kram