Monday, October 30, 2023

Min Stockholmshelg del 2

 






På fredagen var det så min födelsedag, vi åt en jättegod brunch och sen skulle det öppnas presenter. Jag fick ett jättefint foto på Dante, ett superfint silverarmband av Drakenberg & Sjölin och en överraskning till kvällen, jag och S skulle gå på Spesso, en jättefin italiensk restaurang och sen Moulin Rouge på China-teatern. Gissa om jag blev glad!! Först åkte vi dock till Ulriksdals trädgårdar efter önskemål från mig. Det är som att komma till blomsterhimlen, bara gå runt och njuta. Det är inte lätt att ta med sig blommor hem på tåget så jag nöjde mig med lite ljus. S köpte en fågelmatare. Hemma i Spånga igen åt vi prinsesstårta.





Sen gav jag och S oss av, restaurangen ligger nära Sergels torg men vi gick av pendeltåget på Odenplan, när vi kom upp där så bultar mitt hjärta lite extra. Dom kvarteren höll vi till på i ett antal år varje gång vi åkte till Stockholm. Lägenheten jag kunde hyra när jag jobbade på tidningen ligger ju där. Det är så himla fint i Vasastan, allt folkliv, alla restauranger och butiker. Vi promenerade till den italienska restaurangen som ligger på 12:e våningen. Jättefin miljö och maten!! Jag åt en burrata med hallon och små tomater till förrätt, vilka smaker! Sen torsk till huvudrätt och en liten dessert. Allt var jättegott och man blir så lagom mätt på fisk. Sen var det dags för en promenad till China-teatern. Jag har sett recensioner från Moulin Rouge och var jättespänd att få se den och den var helt magnifik!! Det var inte bara can-can utan mycket moderna låtar av t ex Lady Gaga, Elton John och David Bowie. Dansscenerna var så häftiga, ja allt var jättebra och publiken var helt i extas. Grymt bra och man bara dansar därifrån. Man borde göra sånt här oftare. Det är då jag får dom här drömmarna att bo där uppe. Men jag fattar att det inte är samma sak att stressa till sitt jobb,  alltid mycket folk och som S sa, hon sitter aldrig ner på pendeltåget. Men min dröm är ju att inte behöva jobba, bara strosa runt, äta på Östermalms saluhall ibland och gå på konserter och musikaler, haha.


6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Stort grattis och hipp hipp HURRAAAA 🎂🎈🌹 lite i efterskott.
Vilken fin födelsedag det blev och vilken fantastisk överraskning och andra fina presenter också. Prinsesstårta kan aldrig bli fel och jag tror att du blev supernöjd med allt firande av din dag :D
Kram

Ulrika said...

Grattis i efterskott och vilka underbara presenter!

ime said...

Ingrid: tack snälla du ❤ ja jag kunde inte önskat mig en bättre födelsedag. Skulle såklart varit om J varit med, men vi ska fira helgen som kommer.
Kram

ime said...

Ulrika: tack snälla du!

znogge said...

Stort grattis än en gång till den sjätte nollan! Vilken fantastiskt fin födelsedag du fick och vilka presenter. Kunde väl inte bli mycket bättre än så! Så den trevliga kvällen på det. En födelsedag att minnas minst sagt.

Stockholm är en fantastiskt fin stad men samtidigt så är det väl så att även där finns vardagens rutiner och livet i en storstad. Att bara njuta av allt som erbjuds vore däremot inte fel alls :D

Kram och god tisdag!

ime said...

Tack Znogge!
Ja det blev verkligen en födelsedag att minnas, jag blev så väldigt bortskämd hela dagen!
Jag tror det skulle passa mig utmärkt att utnyttja alla Stockholms trevligheter, tänk alla museum man kan besöka, alla fik också 😊
Kram och detsamma till dig!