Friday, October 20, 2023

Fredag

 


Som vanligt är man jättetrött när veckan är slut. Känns som nästan omöjligt att orka hela veckorna och mörkare och mörkare blir det varje dag.

En positiv sak i veckan var att jag gjorde en 24-timmars mätning av blodtrycket och att läkaren ringde och sa att det nog var det bästa resultat han sett någon gång. Det kändes skönt och nu vet jag att medicinen hjälper.

Vad ska man skriva om läget i världen? Jag tror att det faktiskt påverkar ens mående, man blir så upprörd. Känns som det aldrig varit värre. Allt elände kryper på en, när jag gick hem en kväll i veckan var det demonstration på torget med palestinska flaggor och människor som skanderade. Det är alldeles inpå en. Jag kan inte ta ställning, är bara chockad över alla barn och vuxna som blir dödade. Man kan inte heller åka ut i världen och vara stolt över att vara svensk, då kan man bli ihjälskjuten. Man blir mållös.

Nej nu får jag försöka lämna det negativa och njuta av två lediga dagar.

2 comments:

Znogge said...

Det var i alla fall goda nyheter att ditt blodtryck var bra och att medicinen har god effekt.

När det gäller världsläget håller jag med dig till 100%. Jag tycker att nyheterna bara är fyllda av krig, våld och död. Vad är det för fel på vissa av dagens människor? Nog vore det både enklare och så mycket bättre att leva i fred med varandra och värna livet. Man kan verkligen känna en oro för hur det ser ut numera. Att vi människor, eller i alla fall ledarna, inte har lärt sig mer...

Önskar dig en fin och avkopplande helg!

Kram

ime said...

Ja det var väldigt skönt att blodtrycket var bra, det är ett bra sätt att kolla det på, när man går till vårdcentralen för att kolla är det lätt att känna en stress.
Ja egentligen orkar jag inte att ta in allt hemskt som händer, men det går inte att skärma sig från det.
Kram och detsamma till dig!