Tuesday, October 31, 2023

Min Stockholmshelg del 3

 


Dante har ritat av mig


Jag hade en semesterdag igår också. Jag hade verkligen tur med vädret, soligt och fint, jag passade på att göra fint på graven, satte vacker ljung. Idag däremot ösregnar det, det kom så mycket när jag gick hem från tåget så det var stora vattenpölar, jag råkade trampa i en så jag blev helt blöt.

På lördagen i Stockholm följde jag med när Dante var på simskola, han var så glad och duktig. Han är inte rädd utan är framåt och glad för nya saker. Han går i hockeyskola också. Efter simskolan gick vi och fikade. På eftermiddagen fixade dom till en pumpa, Dante var duktig och gröpte ur. På kvällen skålade vi i lite bubbel och åt sen sushi. Jag var ganska trött efter fredagskvällen som blev mycket senare än vad jag är van vid.

På söndagen var det dags för mig att ge mig av hem. På Designtorget på Centralen köpte jag fina ljus som jag ska ha i adventsljusstaken. Tyvärr var det något fel på tåget så hela tåget fick evakueras i Norrköping. Vi fick gå över till ett annat tåg. Vet inte riktigt vad jag ska säga om servicen och bemötandet från SJ, särskilt serviceminded är dom inte. Jag var med om samma sak för några år sen, vi kom bara några mil när vi fick gå av och vänta på ett annat tåg, då fick jag alla pengar tillbaka på tågbiljetten plus 300 kr att använda till en ny resa. Denna gången ersatte dom inget alls och tågvärden sa att vi skulle vara glada och tacksamma för att det ens kom ett nytt tåg!?

6 comments:

znogge said...

Så kul att Dante är framåt och tycker om att testa olika saker. Visst är det roligt att följa med på barnbarnens aktiviteter. Lilla S gympa är vi med på varje vecka men vi har även varit med på simningen. Där är lilla S verkligen duktig och framåt.
Vilka fina ljus till ljusstaken!

Det tycker jag var lite vält krasst. Har men köpt en resa så ska man väl inte behöva känna en tacksamhet för att det kom ett annat tåg när det första inte fungerade. Säljer man en tjänst har man väl ett ansvar för att leverera och en viss service kan man verkligen förvänta sig.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Ja det är jätteroligt att se hur ens barnbarn är på aktiviteter.
Jag tyckte också det var ett konstigt sätt att uttrycka sig på, det var inte precis gratis att åka tåg, vi blev 30 minuter försenade dessutom. Resan upp blev en timme försenat och där förväntar jag mig lite pengar tillbaka.
Kram och detsamma till dig!

Eva I Dalarna said...

Stort grattis till dina 60 år. Vilken härlig helg du hade!

ime said...

Tusen tack Eva!

ibod11 - Ingrid said...

Vilken superfin huvudfoting Dante ritade och jag ler lite extra åt att du fick en glad liten figur uppe på huvudet. Undrar hur han tänkte. Förmodligen att mormor är en glad och snäll mormor :D Kul att du fick följa med till simskolan. En väldigt viktig skola och säkert jätteroligt för Dante.
Trist med ett så dåligt bemötande. Jag gissar att tågvärden själv var ganska trött på allt krångel och dålig personalpolitik men det ska inte gå ut över passagerarna. Du vet ju själv hur viktigt det är att ha en god stämning genmtemot kunder även när det är en jobbig situation. Vi får hoppas att det var en engångshändelse.
Kram

ime said...

Den lilla figuren på huvudet ÄR huvudet, resten är kropp och han ritar alla nakna just nu 😊
Jag vet, jag är nog inte alltid den allra mest positiva när jag har kontakt med kunder, men här var det ingen som var otrevlig utan vi ställde bara frågor. Dom hade kanske varit otrevliga mot tågvärden i andra vagnar, vem vet.
Kram