Saturday, March 30, 2013

Bara den korta stunden jag träffade A igår så hann han ändå säga flera tänkvärda saker. Han säger liksom inte en massa onödigt dravel utan hela tiden bra saker. Att allt har en mening som händer, stängs en dörr öppnas en annan osv... Jag försöker boosta mig själv genom att tänka så, även om jag har svårt att sluta tänka på det förra katastrofala jobbet. Att jag blev så orättvist behandlad, vad var det för mening med att jag skulle gå igenom det? Men det är förhoppningsvis något jag får svar på, för det kan inte ha varit utan orsak, man brukar kunna se i efterhand VARFÖR olika saker har hänt.
Tror det är därför jag älskar djur så himla mycket, för djur är kärleksfulla, djur kan man aldrig bli sviken av, för ett djur är du det bästa som finns, dom har aldrig en dålig dag, en sur dag, dom är alltid lika underbara.

2 comments:

Åsa said...

Kan bara hålla med :) det me djur alltså :)
förmodligen det du skulle lära dig, kan ha varit att du aldrig mer ska ha det så..alt att det är så viktigt att säga NEJ jag finner mig inte i det här :)
Kramar Åsa

ime said...

Ja, tack för din reflektion, jag tror det kommer att klarna och kännas bättre snart.
Kramar