Saturday, March 16, 2013

Det sötaste som finns, nästan, är när en katt går och sätter sig i en låda och bara sitter där... hittade lilla Zelda i den här lådan, det ser så roligt ut och hon ser så allvarlig ut, som att det är nåt jätteviktigt att sitta i en låda....
Som om jag inte har bekymmer så det räcker - så ringde killen som hyr J:s lägenhet i Lund ikväll, han vill säga upp lägenheten och flytta ut den siste maj. Vi har hyrt ut den på ett år och han skulle haft den till den siste augusti. Jag har t o m kvar mailkonversationen där han skriver att han givetvis vill hyra den på ett år, men OM någon oförutsett händer vill han ha en uppsägningstid och då kom vi överens om två månader. Nu vill han flytta hem till sina föräldrar för att han har sommarlov, han är lärare, MEN att vara lärare och ha sommarlov och vilja bo hos sina föräldrar är INTE något oförutsett. Suck suck. Jag blir så trött. Nu har jag mailat J i Japan, vi måste ta något beslut om hur länge vi ska hyra ut den, för ny hyresgäst får jag tag i, men det gäller ju att kunna svara på hur länge dom får bo i den. J vill ju stanna i Japan om han får jobb, ja vi får se vad vi kommer fram till. Åh, kan inte allt bara ordna sig på bästa sätt!!!

No comments: