Thursday, March 07, 2013

Händelserik dag idag. Har varit och träffat butikschefen på Kicks i Hässleholm. Jag hade ringt innan eftersom jag är intresserad av en praktikplats och hon ville jag skulle komma. Och minsann fick jag en praktikplats!! Blev så glad, trodde nämligen inte det skulle gå vägen. Jag har pratat med af om praktikplats, vilket jag blev tipsad om av A på Trygghetsrådet, ingen på af har upplyst mig om att det är möjligt. Det betyder att jag har samma ersättning som a-kassan, det kostar alltså inte företaget något och jag kan få prova på jobbet och förhoppningsvis lära mig mera om märkena dom säljer. Problemet var att praktikplatsen måste vara på heltid och det trodde jag inte Kicks skulle gå med på, men det gjorde dom!! Så imorgon ska jag gå till af och så ska det skrivas några papper och så har vi bestämt att jag börjar v 12. Ska bli roligt. Även om inte detta leder till ett jobb så får jag lära mig en massa saker och det kan aldrig vara fel. Efteråt fikade jag med M från den katastrofala arbetsplatsen jag var på sist. Det var jätteroligt att träffa honom men jag blir fullständigt utmattad av att höra hur dom har det och mitt i allt elände är jag faktiskt tacksam att vara därifrån.

No comments: