Monday, March 18, 2013

Jag läser en del inredningsbloggar. Något som slår mig är att det ser ungefär likadant ut hos alla som bloggar om inredning. Några undantag finns, t ex inredningshjalpen.com. Hon har en fantastisk alldeles egen stil. Men hos de flesta andra är det Mateus-porslin t ex, inget fel på det, det är snyggt, men inte hos alla?? Nu till påsk ska det vara silverägg, svarta fjädrar med mera. Jag är jätteförtjust i Mateus-porslin och väldigt sugen på att uppdatera mitt eget porslin, men det är så trist när det finns hos alla. Och mitt påskpynt ser verkligen INTE ut som i inredningsbloggarna. Det är mer en salig blandning, kan inte skryta med att ha särskilt mycket påskpynt men jag har alltid varit förtjust i påsken för att det är en sån kravlös helg och en föraning om våren, men det verkar bli ett stort undantag i år. Jag är nöjd med inredningen av mitt nya hem och tycker ändå att det är lite tidlöst, inte alls som mitt hus som var i gammal stil och mycket mönstrat.

No comments: