Monday, March 04, 2013

Läser lite ur Kay Pollaks bok "att välja Glädje". Lånade den av lilla S, det har varit ett internt skämt mellan oss tidigare eftersom dom fått den av sin pappa och hans fru som jämt hänvisar till den boken men inte alltid lyckas leva själva efter den. Men visst är mycket bra som står i den, man kan välja glädje, man kan försöka ändra sina tankar till att vara positiva istället med följd att man mår bra rent kroppsligt av det. Det är nog inget nytt. Det gäller bara att försöka tänka dom tankarna betydligt oftare än vad man vanligtvis gör. Man är inget offer, man har en chans att välja. Det är som jag varit inne på tidigare, att det inte är hur man har det utan hur man tar det. Jag ska försöka njuta av mina sovmorgnar, njuta av vårens intåg, njuta av att jag är frisk, njuta av livet helt enkelt. Allt annat ordnar sig. Jag behöver inte kämpa mot någon sjukdom, jag är inte drabbad av någon hemsk sorg.

No comments: