Tuesday, July 29, 2014

Fortsatt kaos

Det fortsätter strula i tågtrafiken. Igår var tåget till Älmhult över en halvtimme försenat, jag har ju marginal på morgonen så jag kom inte för sent. På kvällen var det dock riktigt kaos. Det hade brunnit utanför Hässleholm efter att en kontaktledning rivits ner och det påverkar all trafik. När jag slutade halv sex och kom till stationen har jag aldrig sett så mycket folk där, det var precis knökfullt, det gick bussar men eftersom tågen skulle komma igång så valde jag att vänta på det. Men man ska aldrig lite på informationen, jag satt en och en halv timme och väntade, fick sen ta buss från Hässleholm så jag var hemma sådär kvart i nio, tre timmar drygt efter jag slutade jobbet. Himla kul. Sen har internetanslutningen strulat här hemma, men det var nåt fel på com hem, men det är också igång nu. Känns som allt lägger av i värmen!? Idag har jag riktigt skön tid, ska jobba mellan 12 och 17. Åker dit och äter lunch innan jag börjar jobba. Imorgon är jag LEDIG!!

2 comments:

Anonymous said...

Förstår inte varför de inte får ordning på tågen :(
Hoppas du får en riktigt härlig ledig dag!!!
Marie

ime said...

Nej det är många som inte förstår varför tågtrafiken inte funkar.
Tack snälla du!