Friday, July 18, 2014

Helt slut

En skrattande get hade behövts i mitt liv nu. Är helt slut, 10 timmars arbetstid och så resor på det, åker åtta på morgonen och är hemma 22 på kvällen. Då är jag så trött så jag orkar bara gå och lägga mig. Vilket liv. Jag vet inte vad jag ska säga. Det märks att jag inte är 20 längre, jag har helt enkelt inte orken. Märker också att det är svårare att lära mig nya saker, när jag var ung hade jag väldigt lätt för att lära, det tar längre tid nu, det är inte lätt att konkurrera med 20-åringar. De är grymma och snabba på att lära sig. Men jag kan ju bara vara jag. Och jag passar kanske inte in. Träffade en kvinna på introduktionen jag var på i april, hon var äldre än mig och skulle jobba i restaurangen. Träffade henne igen och hon sa att det var tufft, hårt, tungt och tufft tempo. Känner man så så är det ju precis så man upplever det. Undrar hur det går för henne, har inte sett henne. Idag slutar jag 18 och tar bilen, vill inte komma hem klockan 20 en fredagkväll, då hade jag inte fått mat i mig förrän vid halv nio i bästa fall.

No comments: