Saturday, July 05, 2014

Ledigheten snart över

Såhär hade jag kunnat tänka mig att tillbringa lite ledig tid om vädret är varmt och soligt. Men jag kan nog inte vara flera veckor på en ö i skärgården, då blir jag rastlös. Ja det blir ju inget av det för min stackars lediga vecka går mot sitt slut. Det var inte någon rolig start på den eftersom jag var sjuk, men samtidigt bra att jag hunnit vila upp mig för nu drar jobbandet igång på allvar. Igår njöt jag av lite sol och värme äntligen, hyfsat idag också. Då njuter jag på min balkong, åt lite jordgubbspaj där precis. Har städat lite idag, imorgon ska jag tvätta. Jobb i Älmhult på måndag och förmodligen resten av veckan i Lund. Sen blir det Älmhult resten av sommaren sista schemadag är sista helgen i augusti. Ska se om jag lyckas klämma in någon dag i Lund också, jag kommer att jobba mycket i Älmhult så jag tror jag kommer att behöva de få lediga dagarna jag har. Sen återstår att se hur hösten blir. Men jag hoppas kunna njuta av sommaren även om jag ska jobba mycket. Kan ju inte liksom bara blicka fram mot hösten.

No comments: