Thursday, July 10, 2014

Mycket glass i värmen

Är väldigt trött men kan inte somna på kvällarna, jag är så uppvarvad och klockan ringer före kl 5 på morgonen. Tack och lov bara en morgon till denna veckan. Jag äter väldigt mycket glass i denna hettan, blev en mjukglass innan jag åkte hem ikväll. Promenerade lite i Lund, det finns en liten galleria i stan som jag gick in i, men det var ju sorgligt, hela ovanvåningen har ju stängt sen tidigare men nu hade både Gant- och Peak Performance-butikerna också bommat igen.
När jag gick hem ikväll fick jag följe med en liten pojke som såg ut att vara ungefär 4 år. Han kom precis ut från den lilla kvartersbutiken där jag bor med tre liter mjölk, det orkade han ju inte bära så jag hjälpte honom. Lilla killen, han skulle gå och handla till sin mamma men kunde inte bära hem det. Jag fick följa honom upp där han bodde på typ sjätte våningen utan hiss, det var ju knappt JAG orkade bära det... och han pladdrade glatt på hela vägen. Så liten. Han var lite rolig för han skulle visa var han bodde när vi var utanför hans hus, han pekade och sa att det var där den gröna balkongen var, men ALLA balkonger var gröna. Hahahaha.

No comments: