Friday, July 11, 2014

Härliga fredag

Det är väldigt väldigt skönt att gå hem från tåget fredagkväll och ha en ledig helg framför sig. Jag gick till vår fina Galleria och handlade god mat, fredagkväll är min lyxkväll. Läste en undersökning förresten som var gjord i Danmark där ensamma människor fick berätta om hur det känns att gå på semester. Många är inte glada över semester när dom är ensamma, man kanske inte har något planerat alls och har inget socialt nät och faktiskt saknar det sociala livet man kan ha på en arbetsplats. Jag minns att jag var väldigt ledsen som nyseparerad när jag skulle gå på semester. Det var väldigt jobbiga känslor. Nu har jag faktiskt inte haft någon riktig betalad semester på länge, det var så länge sen som 2008 och då gick jag ju hem på en tjänstledighet så jag får kanske gå tillbaka ända till 2007. Jag undrar när jag får en betald lite längre ledighet nästa gång i mitt liv. Men jag kan inte påstå att jag vill ha fyra veckors ledighet hemma och vara beroende av väder. Jag har inget behov av så lång ledighet, kan tänka mig två veckor men sen hellre dela upp min ledighet på lite kortare perioder. Jag blir så lätt rastlös om jag inte har nånting för mig, jag behöver helt enkelt lite rutiner. Ja nu har jag alltså min sammanhängande Älmhults-tid framför mig. Ska inte tillbaka till Lund förrän sista veckan i augusti. Denna veckan har jag jobbat i Lund som extraknäckare och jobbat på enbart provision, jag har sålt bra, är faktiskt nöjd med mig själv.
Imorgon ska jag till L på kvällen, D och I kommer också. Vi ska grilla och mysa, L ville att jag skulle sova över men jag får ta mig hem för på söndag kommer A och K och hälsar på, mina vänner från Jönköping. De har varit på semester och stannar till hos mig på hemvägen. Ska bli kul att träffa dom och kul att åka till L imorgon också förstås.

No comments: