Wednesday, August 13, 2014

Jobbigt

Åh denna jobbiga känsla i magen, tror det kallas ångest. Känner igen så mycket av känslorna från förra sommaren när man inget vet om jobbframtiden. Har skickat iväg lite ansökningar på andra jobb. Och varför ska man sen få allra värsta räkningarna när ekonomin är tuff? Lönen jag får i september blir bättre men självklart ska vägskatten dyka upp denna månaden. Jag har inte riktigt koll men visste att den skulle vara på intåg snart. När man är ledig har dom här tankarna mer tid, jobbar jag så är det fullt upp med det, nu väntar ett sex dagars-pass från och med i morgon. Vad ska jag göra för att må bättre? Har i alla fall beställt boken som Marie rekommenderade. Samtidigt blir jag så illa berörd av alla hemskheter jag läser, känns som jag reagerar så himla mycket när jag själv inte är på topp. Det är så mycket elände som händer. Skypade lite med J igår och det kändes bättre efter det, vi hjälps åt. Jag hjälpte honom när han var i kris och bytte inriktning på sin utbildning och inte fick csn.

No comments: