Thursday, August 21, 2014

Torsdag

Så här vackert är det i Tropea i Italien där S och hennes kompis är på semester. Ser ju inte helt fel ut. Själv har jag varit uppe på stan, jag hade shorts och kofta men andra människor har byxor och jacka, men hallå, det är ju augusti, men det är kallt!! Jag vill ha mer värme innan den här sommaren har gjort sitt.
Igår kände jag mig bra men idag har jag tyvärr lite migränkänningar. Jag vet att det är lätt att få det när man haft ett långt intensivt jobbpass som jag haft och plötsligt är man ledig och ska koppla av. Men det är så konstigt att jag igår mådde så bra, ingen tillstymmelse till huvudvärk alls, eller är det kanske inte konstigt, det är så oförutsägbart. Men jag hoppas det ger med sig, annars får jag gå och vila en stund. Tilda väcker mig sådär vid halv sju med att tvätta mig i ansiktet, jag förstår inte vad det är med den katten, hur hon kan ha en inre klocka. När jag jobbar i Lund väcker hon mig sådär en halvtimme innan jag ska gå upp, nu har hon lärt sig att jag går upp senare, men det bästa är ju om hon INTE väcker mig alls. Får hon inte upp mig så busar hon under min säng, när jag tittar ner springer hon iväg så jag bara ser ett streck, hon tror jag ska springa efter, men det har jag inte lust med halv sju på morgonen. Galna kattfnatt.

No comments: