Saturday, August 02, 2014

Migränkänning

Det var längesen men nu har jag haft migränkänning flera gånger, värst idag. Jag låg på min träsoffa på balkongen och läste, när jag ska resa mig upp så snurrar allt bara till. Har hänt mig en gång på jobbet också, jag vände mig lite häftigt och fick värsta yrseln. Det gick över då. Men idag tog jag en ipren, sov några timmar, känner mig lite bättre nu. Men det är yrseln som brukar komma först, sen illamående och huvudvärk. I onsdags när jag var ledig kände jag mig också konstig, då var jag väldigt seg och trött. Jag är glad så länge det inte blir ett riktigt migränanfall men känns obehagligt att det gett sig till känna igen. Jag tror det är inre stress och ibland reagerar jag också på väderomslag. Det är också typiskt att komma när jag är ledig, när jag försöker koppla av så slår det till och min lediga tid förvandlas till sängliggande istället.

2 comments:

Anonymous said...

Åh nej! Stor kram till dig och förhoppningar om att det snart går över!
Tro du inte att det är värmen också? Här i Gbg har vi haft extremt varmt och jag är helt orkeslös.
Försök dricka lite mer än vanligt!
Marie

ime said...

Jo värmen spelar säkert in. Försöker också dricka mycket.
Kram tillbaka!