Saturday, August 23, 2014

Lördag morgon

Lördag morgon, ska strax ge mig av till jobbet, ibland känns det som jag är helt ensam om att jobba på helger, det är jag såklart inte men det är betydligt fler människor ute på morgonen på vardagar. Slutar kl 17 idag så jag får lite lördagkväll. Igår när jag körde hem strax efter 20 skymde det redan, men det var mulet också och kom störtregn på vägen hem. Det var min fjärde fredagkväll igår med jobb till 20. Och detta är min tredje jobbhelg på raken, blir nästa helg också. Jag får liksom vänja mig vid att vara ledig någon veckodag istället, spelar inte jättestor roll eftersom jag är ensam, men det är allt väldigt skönt att gå hem en fredagkväll och veta att man är ledig till måndag morgon.
Jag läser boken av Olof Röhlander om mental träning, har inte kommit så långt men jag har i alla fall bestämt mig för två ord som jag ska upprepa för mig själv enligt tips från honom. Och det är lugn och lycka. Lugn över allt och lycka över hur bra jag ändå har det. Det är mantra jag ska upprepa och påminna mig själv om.

No comments: