Wednesday, August 20, 2014

Sensommarkänslor

Ska försöka förklara varför jag tycker så mycket om sensommaren. Det är en speciell känsla, det ska ju helst vara fint väder, men det behöver inte vara jättevarmt. Allt har liksom lugnat ner sig, det är skönt att gå på stan eller vara i naturen och att det inte är en massa människor som har semester eller turister överallt. Det känns lite som nystart och jag tycker om alla fina höstkläder som kommer in och att man kan tända ljus på kvällen och mysa utan att det blivit kallt och trist ute. Luften känns hög och klar och det ska inte regna utan vara soligt och en lite krispig känsla i luften.
Har bestämt mig för att inte bry mig så mycket om det inte blir någon fortsättning i Älmhult. Är tacksam att jag är frisk och egentligen inte har några hemska bekymmer, det finns så många som går igenom jobbiga sjukdomar eller annat elände. Jag har jobb i Lund och allt kommer att ordna sig.

No comments: