Sunday, June 28, 2015

Årets fest

Ja igår var det dags för den stora festen, lilla S:s examensfest hemma hos hennes pappa. Jag jobbade på dagen och åkte sen för att hämta G och sen direkt till Åhus. Det första vi gör är att köra till fel adress, jag har inte varit där någon gång. Vi gick ur och gick in i trädgården och tyckte det var väldigt konstigt att det var så dött.... inga bilar, inget folk, inget tält vi skulle sitta i.... och inser att vi måste vara fel. Ringde S som sa att vi skulle fortsätta, vägarna heter likadant men den ena vägen har ett "västra" först.... och när vi närmade oss rätt adress såg vi skillnaden... där var mycket folk, mycket bilar, musik och mingel. Det blev en mycket trevlig kväll, hennes pappa med fru bor fint, väldigt mysigt och har en stor terrass under tak som blev förlängd med ett tält. Maten, varmrökt lax, var mycket god och tårtorna jättegoda. Glada människor och framförallt en underbart glad liten dotter som värmde mitt hjärta något enormt. Så mycket kärlek hon fick igår, så många som var där för att fira, tal hölls, det bästa av lilla S själv med mycket humor och uppriktighet. Ja, det var en väldigt lyckad kväll. När jag kom hem hade jag svårt för att somna, svårt att varva ner sådär, så idag när jag jobbat har jag varit väldigt trött.

No comments: