Wednesday, June 10, 2015

Onsdag

Har varit i Lund idag och jag känner mig så lyckligt lottad som inte behöver pendla dagligen längre.
Läste en artikel idag om en tjej som berättade om en rolig tradition hon haft som liten med sin farmor. De levde för att njuta, varje december när de var ute och köpte julklappar avslutades det alltid med champagne på Operakällaren och den lilla flickan fick även smaka. Det känner jag igen mig i, kanske inte att dricka champagne men det där med att njuta av ögonblicken. Minns när vi var i Venedig när barnen var små, jag tyckte resans höjdpunkt var när vi slog oss ner på ett fik på S:t Markusplatsen och njöt av att just få sitta där, visserligen var kaffet svindyrt och dom la t o m på pengar för den levande musiken på notan men ett sånt ögonblick kan jag njuta av jättelänge. Jag och x-mannen hade helt olika uppfattning om sånt, han tyckte det var dyrt och jag tyckte man kunde bortse från det just för känslan av att få uppleva det hela. Det var bara ETT tillfälle vi värderade saker annorlunda, men ska inte gå in närmare på det.

No comments: