Tuesday, June 09, 2015

Två goda gärningar

Idag har jag hunnit med mycket. Började med att ventilationen i lägenheten skulle gås igenom och tidigt i morse stormade tre män in i lägenheten och började blåsa med nåt som såg ut som en dammsugare i alla ventiler i min lägenhet. Katterna blev ju rädda men det var ju så läskigt för dom var ju i alla rum samtidigt så dom visste ju inte var dom skulle gömma sig. Sen åkte jag och besiktigade bilen, var nån bromsslang som var av och så funkade inte handbromsen. Så den måste besiktigas om. Ser tusenlappar flyga iväg. Hatar att lägga pengar på bilen. Var en sväng på stan sen, några ärenden och så hittade jag en plånbok som låg på en bänk med kort och pengar i, hittade ett körkort så jag kunde få fram vem som var ägaren men jag lyckades inte få fram något telefonnumer. Så jag bestämde mig för att promenera till polishuset och lämna in den och då passade jag på att förnya mitt pass som gått ut. Så det var dagens första goda gärning. Den andra goda gärningen var att sy fast en knapp i lilla S:s examensklänning som hon ska ha på lördag. Det är den på bilden men hennes är en annan färg, en dov rosa, jättefin. Den åkte jag och lämnade till hennes pappa sen eftersom hon ska sova där mellan fredag och lördag. L ska nämligen göra vid hennes hår. Jag köpte en bukett rosor sen och åkte och satte på mina föräldrars grav, mamma skulle fyllt år på torsdag, men jag är osäker på om jag hinner dit då. Så jag har som sagt hunnit med en hel del.

No comments: