Tuesday, June 23, 2015

Lyckosam dag

Idag är det lite av en lyckodag för mig. Jag fick blomsterbud och choklad, satt och väntade på att dom skulle ringa från bilverkstaden och säga hur mycket det skulle gå på att fixa min bil när det istället ringde från en blomsteraffär. Sånt är ju trevligt. Det var från tjejen vars plånbok jag lämnade in hos polisen så nu tar jag tillbaka att jag gnällde att jag inte fått något tack. Det är ju flera veckor sen så jag trodde faktiskt inte jag skulle bli tackad, det hade räckt med ett sms bara man får någon slags uppskattning för att jag ändå tog mig besväret. Senare ringde i alla fall bilverkstaden och det gick på ca hälften av vad jag trodde, under två tusen och det får man ju vara tacksam för. Förutom bromsslangen gick det att smörja upp handbromsen, den behövdes inte bytas. Sen har faktiskt solen skinit lite grann också idag. Annars stod det i tidningen att hela juli också skulle kunna bli regnig och blåsig, hur man nu kan veta det? Det är ju inget man vill höra, en hel sommar med bara blåst och regn är ju förfärligt.

No comments: