Thursday, June 25, 2015

Torsdag

Idag har jag varit i Lund och jobbat ett morgonpass, fick sån lust att åka till Malmö så jag gjorde det efter lunch. Strosade runt lite, fikade på Espresso House, köpte mig en ny bh på rea. Tyvärr var det kallt, trots att jag hade kofta frös jag. Man kan bli deprimerad för mindre. En sak som stör mig är att jag inte fått min semesterersättning utbetald från jobbet jag slutade i april, har kontaktat en person på löneavdelningen och det är inte första gången jag blir otrevligt bemött av lönefolk trots att det är dom som gjort fel. Hon skulle återkommit till mig igår efter lunch men har inte hörts av alls och inga semesterpengar har kommit in. Jag kan bli så oerhört sur över nonchalansen, att man helt enkelt är otrevlig och struntar i att återkomma. Funderar på om jag ska ringa personen en tredje gång och fråga eller be om hjälp av A, chefen jag hade i Hässleholm. Det minsta man kan begära är ju ett svar. Det ger så oerhört dåligt intryck när ett företag inte sköter detta.
Nu till något roligare, jag har bokat tågbiljetter till Stockholm och ska hälsa på lilla S om tre veckor!!!! Så roligt. Hennes hyresvärd sa att det var helt ok om jag ville komma och hälsa på och gissa om jag blev sugen!! Har en helg ledig fredag till söndag så då passar jag på.

No comments: