Sunday, June 14, 2015

Kontrasternas helg

Det var en underbar dag igår och man kan inte fatta vilken tur vi hade med vädret, soligt och riktigt varmt. Högtiden i kyrkan var vacker, det var så rörande att se alla juriststudenter äntligen vara framme vid sitt mål och alla såg oerhört lyckliga ut. Det var musik, tal och stipendieutdelningar. Jag älskar bilden på lilla S, det är så mycket power över den och hon har varit grymt duktig!! Jag och E åkte till Malmö eftersom vi skulle träffas först igen på kvällen och äta ihop. Vi tog tåget, strosade på stan, satt på TGIF och jag åt en lime paj, det var så varmt att vi var tvungna att sitta i skuggan och att gå omkring i underklänning och klänning var väldigt hett. Sen promenerade vi till Malmö Live, ett nybyggt kvarter med konserthus och ett hotell bl a och åkte upp till våning 25 och tog ett glas rosévin och njöt av den helt fantastiska utsikten ända till Danmark nästan. Vi tog sen tåget tillbaka till Lund och möttes upp på Grand hotell. Vilken atmosfär! Det var häftigt att uppleva men maten var faktiskt ingen höjdare, jag tog skånsk pärlhöna och det var sparrisen som var godast. Sen tog vi oss hem, S och hennes kompisar skulle dra ut i Lundanatten. Det har ju varit festligheter i hela Sverige eftersom det var prinsbröllop i huvudstaden. Det är härligt att se vår vackra huvudstad. Men mitt i alla glädje och skönhet så händer det otroligt sorgliga saker. Tänker på 17-åriga tjejen som hittades mördad, kan inte ens föreställa mig föräldrars, släktingars och vänners sorg. Igår när jag kom hem läste jag dessutom att Missing People sökte efter en 22-årig tjej här hemma som varit försvunnen sedan natten till lördagen. Idag läste jag att hon hittats död men inget brott ligger bakom. En vacker 22-årig flicka med hela livet framför sig. Det är så oerhört sorgligt, så mycket som har hänt denna helg. Och Magnus Härenstam har gått ur tiden.
Nu ska jag gå in i duschen, ska såklart ge mig iväg och jobba idag.

No comments: