Thursday, June 04, 2015

Lycka

Är fortfarande kvar i den oerhörda känslan av lycka och glädje för lilla S:s skull som fick sitt första jobb igår och hon har inte ens tagit examen än, även om det är om en och en halv vecka. Efter hon hade haft möte med sin arbetsgivare var hon och tittade på en lägenhet vid Odenplan där hon ska hyra ett rum nu i sommar. Odenplan är liksom hemtrakter för oss. Under alla år jag jobbade på tidningen var vi ju ofta i Stockholm eftersom företaget hade en lägenhet just på Odenplan, jag var nog den som utnyttjade den mest av alla. Åkte upp någon gång sex gånger på ett år för att bara strosa på stan, äta gott och leva storstadsliv en helg. Många gånger åkte jag ensam men barnen var också med och en och annan pojkvän till mig har också fått följa med. Jag och S har också varit där flera gånger ensamma. Vi har också flera gånger ätit på Haga delikatesser, en underbar liten italiensk restaurang och just där var S och hennes kompis C och firade igår. Tänk vad konstigt egentligen, vi var där och firade min 40-årsdag och ett antal år senare firas S där. Så märkligt också att lägenheten hon tittade på var det en dam som ägde som känner S:s pappas fru och hennes tidigare man. Jag menar, det bor väl över en miljon människor i Stockholm, hur stora är oddsen att träffa någon som L känner?? Det är så märkligt alltihop.

2 comments:

I skuggan av Arvid och Lydia said...

Ja, det låter som en härlig slump. Så roligt hur det kan bli. :-)

Trevlig torsdag!

ime said...

Ja och det kanske inte är en slump? Saker och ting faller ibland på ett högst märkligt sätt på plats.
Trevlig torsdag till dig också!