Thursday, March 12, 2020

Akupunktur idag

Idag har jag fått min första akupunkturbehandling. Jag var ganska lugn och det kändes inte alls när hon satte nålarna. Jag fick nålar i nacken, lite längre ner, i huvudet och i händerna. Första gången skulle jag ligga i 25 minuter och jag ville gärna att sjukgymnasten var kvar hos mig eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera. Men allt gick bra. Jag ska gå två gånger i veckan först och sen göra en utvärdering efter de fyra första gångerna. Det ska kännas en förbättring då om jag ska fortsätta. Jag hoppas mycket på detta. Hon har utfört akupunkturbehandlingar i 24 år och det har varit 3-4 stycken som inte fått effekt.
Ja sen är det det här med corona som alla pratar om. Visst är det lite olustigt men jag går inte omkring och oroar mig för egen del. På jobbet har det blivit lite restriktioner. Vi är ett stort hus med många anställda och nu får inga komma in på vår våning mer än dom som jobbar där. Bokning av färdtjänst och sjukresor räknas som en samhällsviktig funktion och man vill inte att de ska bli sjuka som jobbar där.
Fredag imorgon, veckorna går så fort.

4 comments:

Znogge said...

Då håller jag en tumme för att akupunkturen har avsedd effekt även för dig.
Ni har en viktig uppgift att utföra så det är bra att bara anställda släpps in.

Kram och god kväll!

ime said...

Tack, jag hoppas verkligen att akupunkturen ska hjälpa.
Ja tanken att många skulle bli sjuka på den avdelningen är lite skrämmande.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Det låter som fantastiska resultat och jag hoppas att du hör till gruppen som får en positiv reaktion. Den reaktion jag fick när jag provade var att jag blev sämre först men det är tydligen väldigt vanligt. Sedan återgick det till det vanliga. Så var det båda gångerna, med två olika utförare, så jag är nog inte mottaglig.
Det är bra att vara försiktig och det är klart att det är viktigt att det fungerar hos er.
Kram

ime said...

Så synd att du inte är mottaglig för akupunktur. Jag kände mig väldigt avslappnad efteråt och har nu över ett dygn senare inte behövt ta någon huvudvärkstablett. Jag har behövt ta nästan varje dag de senaste månaderna. Jag ska gå fyra gånger nu i två veckor och sen göra en utvärdering.
Kram