Saturday, March 21, 2020

Lördag

Livet lunkar på, personligen märker jag inget av det världen går igenom. Det är lite färre människor på tåget, många sjuka på avdelningen jag var på innan, jag vet inte vad som fattas dom, där har ju alltid varit mycket sjukfrånvaro. Chefen för trafikledningen är hemma med hosta och feber, vi brukar äta frukost ihop på jobbet, men inte kan man bli orolig för det. Såklart lider jag med de som är drabbade, antingen av viruset eller följderna av det. Det är galet att ett virus kan ge dessa ekonomiska följder, men jag undrar om människor klarar av att sitta hemma hur länge som helst. Kreativiteten är stor, fika- och matställen kör hem beställningar till dom som vill, allt för att överleva.
Akupunkturen är jag jätteglad att jag provade på. Har inte haft huvudvärk på hela veckan, då ska man jämföra med huvudvärk så gott som dagligen i snart tre månader. Helt otroligt.
Idag köpte jag en rosa hortensia, behöver lite vackert att titta på. Dom brukar vara svåra att sköta, får se hur länge denna överlever.

4 comments:

Znogge said...

Så skönt att du sluppit huvudvärken denna vecka! Härligt att akupunkturen har effekt.
Man kan inte bli nojig för allt. Vi har hög sjukfrånvaro bland personalen men en strikt order säger att minsta lilla tendens till snuva eller hosta innebär att man ska stanna hemma. Bra att alla lyder order.

Kram

ime said...

Ja jag är otroligt tacksam att jag fått så bra effekt av akupunkturen.
Jo men det är nog så, folk är hemma vid minsta symptom, vilket såklart är bra.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Underbart att du slipper huvudvärken. Akupunkturen har gjort stor nytta och kanske påverkar även byte av arbetsplats.
Jag är inte heller särskilt påverkad mer än att jag själv ska undvika att smitta andra. Visserligen störtdyker alla fonder men jag vet att de återhämtar sig och pengarna är inte förlorade så länge man inte tar ut det som finns. Däremot är jag bekymrad över hur samhället i stort påverkas och hur alla förtvivlade småföretagare, hemlösa, de som blir arbetslösa och många andra ska klara sig. Ensamföretagarna har ingen som helst hjälp av stödpaketet hittills och de är många. Jag tror att det blir en lång och jobbig väg tillbaka för hela världen. Men vi måste hoppas ändå och så småningom har vi anpassat oss och kommit vidare.
Kram

ime said...

Jag tror akupunkturen är största anledningen att jag slipper huvudvärk men sen bidrar säkert att jag fått lugnare jobb och samma arbetstider.
Ja det kommer nog att bli en annan verklighet för oss när corona är över, tror inte vi kan överblicka allt och det känns helt overkligt.
Kram